Frånvaro/ sjukanmälan i Skola24

När ditt barn är frånvarande är det viktigt att du anmäler det.

Grafitti, högstadiebyggnaden vid Tuna skola

Frånvaro-/sjukanmälan av elev skall göras direkt på morgonen i Skola24, antingen i appen för Skola24 eller så ringer du till telefonnr:

0515-777 601

En röst talar om att du kommit till Skola24 för Uppsala kommun och att du ska knappa in elevens personnummer - 10 siffror.

Du som förälder är ansvarig för att anmäla innan klockan 7.45 om ditt barn är frånvarande. Då hinner lärarna kontrollera den anmälda frånvaron innan skoldagen börjar och kan ägna sig helt åt eleverna som är på plats när skoldagen väl har börjat.

Anmälan ska ske varje dag. Detta för att underlätta för personalen på skolan i dess arbete med alla barn/elever i klasserna. I Skola24 MobilApp kan man sjukanmäla högst 5 dagar i framåt.

Våra rutiner är följande: Personalen kommer fortfarande kontakta vårdnadshavare om någon elev saknas. Detta kommer att ske innan kl. 10.00, samma dag.

Läs mer här om att anmäla frånvaro.

Uppdaterad: